Scania Streamline – ušetrite až 8 percent paliva štýlovým spôsobom

Scania Streamline je pomenovanie nákladných vozidiel Scania série G a R, určených na diaľkovú dopravu. Tieto modely majú vynikajúcu spotrebu, nový aerodynamický tvar a sú vybavené kompletnou súpravou spojlerov. Nová verzia systému Scania Opticruise ponúka na výber viacero výkonnostných režimov. Maximálnu úsporu paliva zaručuje aj nový režim „Economy“, ktorý je plne integrovaný s inteligentným tempomatom Scania Active Prediction. Vďaka novým, ešte výkonnejším motorom Euro 6 druhej generácie, môžu nákladné vozidlá na diaľkovú dopravu zvýšiť úsporu až o 8 percent. Úspora v prípade motorov Euro 5 dosahuje až 5 percent. Úlohou nových služieb je pomáhať vodičom a operátorom pri ich každodennej práci aj pri komunikácii so servisným strediskom. Servisy spoločnosti Scania majú odteraz prístup k sťahovaniu diagnostických údajov, čím sa predlžuje doba prevádzky vozidiel a skracuje sa čas, strávený návštevou servisu. Henrik Henriksson, výkonný viceprezident zodpovedný za predaj a marketing spoločnosti Scania, hovorí: „Spoločnosť Scania investovala do zdokonaľovania ponuky nákladných vozidiel obrovské množstvo vynaliezavosti a znalostí s cieľom splniť emisnú normu Euro 6. Výsledky nás nesmierne potešili. S hrdosťou konštatujeme, že naše motory Euro 6 spotrebujú počas prevádzky menej paliva než ich predchodcovia Euro 5. A najnovšie motory Euro 6 sú ešte lepšie.“ „Vytrvalý záujem spoločnosti Scania o úsporu paliva priniesol svoje ovocie a naši zákazníci si môžu byť istí, že urobíme všetko preto, aby v dopravnom priemysle odolávali konkurencii.“ Lars Stenqvist, senior viceprezident Vehicle Definition, sumarizuje potenciálne úspory: „Naše nové 13-litrové motory Euro 6 druhej generácie sú v porovnaní s prvými ešte o 2 až 3 percentá úspornejšie. Každý zo systémov Scania Opticruise a Scania Active Prediction prispieva dvoma až troma percentami. Okrem toho sme zdokonalili aerodynamické vlastnosti a znížili odpor našich prevodoviek. Aj keď čísla nemôžeme len tak zvýšiť, odhadujeme, že potenciálna úspora pre európskeho zákazníka nákladného vozidla na diaľkovú dopravu s motorom Euro 6 by mohla dosiahnuť 8 percent. V prípade zákazníkov na trhoch bez prístupu k topografickým mapovým údajom predstavuje úspora takmer 5 percent.“